Tine Rabijns

Tine Rabijns is geboren in 1980. Ze begon haar muziekstudies aan de gemeentelijke muziekschool van Ekeren, waar ze piano en later ook zang studeerde. Ze behaalde haar meestergraad piano bij Eliane Rodrigues aan het Koninklijk Vlaams Conservatorium van Antwerpen en volgde ook lessen bij Jozef De Beenhouwer en Robert Groslot. Momenteel geeft ze pianoles en begeleiding aan de muziekacademies van Ekeren en Wijnegem.

Naast piano zijn zang en dirigeren haar grote passies. Sinds haar 14 jaar is ze trouw en enthousiast lid van de Ekerse C-koren. Ze begon in het kinderkoor Carmina en zingt sinds 1997 in het vocaal ensemble Cantando o.l.v. Luc Anthonis. Ook begeleidt ze regelmatig de koren op piano en zingt ze in het pasopgerichte vocaal ensemble Pantarhei onder leiding van An Meeusen.

In 2006 en 2011 nam ze deel aan de dirigentencursus Kurt Thomas in Nederland en sindsdien dirigeerde ze verschillende koren. In 2012 volgde ze nog een extra applicatiecursus koordirectie bij Rob Vermeulen en Fokko Oldenhuys en studeerde af met grote onderscheiding. Van 2010 tot mei 2015 dirigeerde ze het Piuskoor. Zij gaf haar dirigeerstok over aan Kaat Vissenberg