Dirigent Kaat Vissenberg

Kaat Vissenberg startte haar muziekstudies aan de muziekacademie van Turnhout. Onder leiding van Mevrouw M. Zaman behaalde zij met grote onderscheiding een regeringsmedaille voor fluit. Aan het conservatorium van Antwerpen behaalde zij prijzen notenleer en transpositie. Later kreeg zij aan het Lemmensinstituut van Leuven de 1ste prijs voor fluit en een 1ste prijs kamermuziek.

Onder leiding van Carlos Bruneel behaalde zij het Hoger Diploma fluit met onderscheiding. Ook volgde zij meestercursussen bij William Bennett en Trevor Wye.

Als freelance fluitiste werkte Kaat onder andere aan grote producties bij het Ballet van Vlaanderen, Studio 100, Music Hall en het Vlaams Muziek Theater.

Daarnaast treedt zij regelmatig op als soliste. Kamermuziek brengt ze met formaties als Duo Arabesque, Duo Charisma en het Ensemble Sérafique.

Als leerkracht muzikale opvoeding is Kaat verbonden aan het Maris Stella Instituut in Malle.

Ze is de bezielster van het herenkoor De Kaaters uit Malle en dirigeert er ook het jeugdorkest.

In mei 2015 nam ze de dirigeerstok over van Tine Rabijns als dirigente van het Piuskoor