Succes voor het Piuskoor op het provinciaal zangtornooi

Het provinciaal zangtornooi geeft de deelnemende koren de gelegenheid om een toelage te ontvangen van de provincie via een beoordeling van een professionele jury. De uitvoering, koorklank, afwerking en moeilijkheidsgraad van de stukken zijn bepalend voor de categorie waarin men geklasseerd wordt.

In 2012 namen we deel onder leiding van onze toenmalige dirigente Tine Rabijns. Het Piuskoor werd toen ingedeeld in de eerste categorie met onderscheiding.

Vier jaar later, op 13 maart 2016 namen we weer deel. Dit keer stond het koor onder leiding van onze dirigente Kaat Vissenberg.

Er werd hard gewerkt om een zo goed mogelijk gevarieerd programma te brengen. De jury was onder de indruk en sprak over "kippenvel momenten"

De uitslag van de jury bevestigde de goede reputatie van het Piuskoor want we werden, met felicitaties van de juryleden, ingedeeld in de eerste categorie met grote onderscheiding!

Hier enkele mooie foto's (© Kioni Papadopoulos)