Piano Olivier Thienpont

Olivier Thienpont startte zijn pianostudies op 10-jarige leeftijd aan de Academie voor Muziek, Woord en Dans in Turnhout waar hij afstudeerde met grootste onderscheiding. Hiervoor mocht hij het Legaat van Hemel in ontvangst nemen. Zijn professionele opleiding genoot hij aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen bij hoofddocent Levente Kende en zijn echtgenote Heidi Hendrickx. In 2012 behaalde hij zijn Masterdiploma met grote onderscheiding. Gedurende zijn studies deed hij mee aan verscheidene wedstrijden en werd hij onder meer laureaat van de Cantabile Pianowedstrijd voor de Jeugd en finalist van de nationale wedstrijd André-Modeste Grétry in Luik. In samenwerking met tal van organisaties mocht hij reeds optreden in ‘t Schaliken in Herentals, De Kuub in Turnhout, Kasteel De Renesse in Oostmalle en de Kleine, Witte en Blauwe Zaal van de Singel in Antwerpen. Ook speelde hij op talloze masterclasses – zowel solo als in kamermuziekverband – voor grootmeesters als Anton Kuerti, Hüseyin Sermet, Maria Szraiber, Jan Wijn, Sébastien Risler, Roeland Hendrikx (kamermuziek), Spiegel String Quartet (kamermuziek), Duo Tal & Groethuysen (piano-duo). Als leraar en pianobegeleider is hij aangesteld aan de Academies van Essen, Kalmthout en Baarle-Hertog, Hoogstraten.

Olivier is onze vaste begeleider tijdens repetities en concerten sinds juni 2015!