Jubilate Deo

Beste muziekliefhebben,

Nu de lente weer in aantocht is, wil het Piuskoor u graag uitnodigen voor de uitvoering van Jubilate Deo op zaterdag 27 of zondag 28 april in de Sint-Katharinakerk van Hoogstraten.

In deze majestueuze compositie zet Dan Forrest de eeuwenoude tekst van Psalm 100 uit de bijbel in 7 verschillende talen (Latijn, Hebreeuws, Arabisch, Mandarijn-Chinees, Zoeloe, Spaans en Engels) en brengt die tot leven in verschillende bewegingen waarbij hij put uit een breed spectrum van muzikale invloeden uit verre werelden. Elementen uit diverse culturen brengt hij op een vernieuwende manier samen tot een wervelend spektakel dat bruist van energie, een loflied dat klinkt vanuit alle hoeken van de wereld.

Jubilate Deo, en prachtig lenteconcert, voor u gebracht door ons Piuskoor in samenwerking met solisten en orkest.

Voorbereiding : Kaat Vissenberg, dirigent Piuskoor

Solisten: